Przedsiębiorcy prowadzący jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową powinni uzyskać wpis do Rejestru Bazy Danych Odpadowych (BDO). Aby dokonać rejestracji należy złożyć wniosek o wpis do marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności do 31 grudnia 2019 r. Pozwoli to na nadanie indywidualnego numeru rejestrowego, który musi być umieszczany na dokumentach sporządzanych w związku z prowadzoną działalnością przez podmioty podlegające opłacie rejestrowej i rocznej. Po pełnym uruchomieniu bazy możliwa będzie skuteczniejsza kontrola rynku gospodarki odpadami oraz wsparcie organów kontroli, które będą mogły sprawdzać zgodność prowadzonej przez podmiot działalności z zakresem zdeklarowanym w rejestrze.
źródło: www.swierzno.pl
Czytam i jestem zdumiony, to nie można tego zrobić w zwykły i prosty sposób, tylko kombinować jak koń pod górę chyba że chodzi o to żeby był ruch w interesie, to tak jakby każdy handlowiec jest winien wszelkiego zaśmiecania folią ziemi i oczywiście najlepiej do-przyć się do handlu a ci co produkują to co?, a może wprowadzić jakieś promocje na opakowania papierowe lub torby wielokrotnego użytku a może więcej reklamy promującej opakowania bio, żadne restrykcje tego typu nie rozwiążą tego tematu
Dzięki temu będzie można zatrudnić następnych urzędników. Po co sprawę uprościć i doliczać opłatę recyklingową od razu w procesie produkcji? Wówczas handlowiec jak chce to niech ją daje klientowi gratis, bo opłatę już zapłacił kupując tą reklamówkę, a tak za takiego gratisa grazi mu grzywna 500 zł. Brawo decydenci