12 doba
Spinaker poszedł w dół prawie idealnie. Jeszcze z rok ćwiczeń i może publicznie to pokaże :) Chodzą „mocne chmury” wiec co 1-2 godziny refowanie, rozrefowanie i tak w kółko.
Z kokpitu zniknęła ławeczka wioślarska, znaczy dębowa sztacheta. Bardzo przydatne są te sztachety na jachcie. Z jednej zrobiłem „urządzenie do mocowania silnika”, z drugiej korzystałem w czasie dłuższego wiosłowania. To teraz będzie ciężko wiosłować na dwa wiosła równocześnie. Nie testowałem sztachet po za jachtem, raczej spotykam przyjaznych ludzi :)
0600UTC 21.07.2015r Pacyfik 12’50S 157’37W do celu 4338 Nm
Dystans z ostatniej doby 106,7 Nm średnia 4,5 kn
Dystans całkowity przebyty 1169,5 Nm średnia 4,0 kn
Wiatr 3-4B rosnący na 5-6B , szkwały do 35 kn
13 doba
Zrobiłem pranie wiec będzie deszcz. Wiatr również siada.
0600UTC 22.07.2015r Pacyfik 12’47S 159’34W do celu 4225 Nm
Dystans z ostatniej doby 117,6 Nm średnia 4,9 kn
Dystans całkowity przebyty 1287,1 Nm średnia 4,1 kn
Wiatr 6-7B malejący na 3-4B , szkwały do 38 kn
14 doba
Od doby chmury, deszcz, szkwały. Pranie niezmiennie się suszy.
Minąłem się tak w odległości z 20 m z dużym (ponad 30m) rybakiem. Brak sygnału AIS, załoga na pokładzie. Miała wyraźną uciechę z tej mijanki. Zachowałem stoicki spokój, a nawet ignorancję.
0600UTC 23.07.2015r Pacyfik 12’38S 161’31W do celu 4112 Nm
Dystans z ostatniej doby 121,1 Nm średnia 5,1 kn
Dystans całkowity przebyty 1408,2 Nm średnia 4,1 kn
Wiatr 4-6B okresowo 6-8B , szkwały do 40 kn
15 doba
Za horyzontem, tam gdzie zniknął wczoraj rybak widać łunę światła. Na akwenie poławiają, ale mnie wcale nie cieszy ich nocne towarzystwo. Słabo śpię, łudzę się że mają AIS (w zasadzie to chyba muszą, bo przepisy tego wymagają od nich), tylko że w trybie tzw. cichym czyli ich nie widać. Ale oni mnie widzą?
30 mil na południe pozostawiłem słynny Atol Suworowa. Brał go pod uwagę jako miejsce awaryjnego kotwiczenia gdyby podwodzie Puffina znowu wymagała skrobania. Jak na razie nie widać niepokojąco dużego wpływu na prędkość choć jacht czysty pod woda to z pewnością nie jest.
0600UTC 24.07.2015r Pacyfik 12’36S 163’48W do celu 3978 Nm
Dystans z ostatniej doby 138,9 Nm średnia 5,8 kn
Dystans całkowity przebyty 1546,5 Nm średnia 4,2 kn
Wiatr 6-7B , szkwały do 37 kn
16 doba
Przerwa w pracy autopilota. Problem jak się okazało ten co zwykle czyli klin. Fakt, że ostatnia naprawa trzymała się długo, ale wiertło 2mm nie jest może najlepszym zastępcą oryginału. Chwila zastanowienia i eureka! Imbus, klucz ampulowy numer 2. Lepszy materiał bo nie za twardy i nie za miękki a dość wytrzymały. Jestem coraz lepszy, przerwa w pracy trwała 10 minut. Chyba mogę zająć się zawodowo serwisowaniem tych siłowników ;)
Wiatr się zrobił konkretny nawet 7-8B niestety zaczął skręcać. To spowodowało krzyżowanie się fali z starego i nowego kierunku. Ma ona teraz 3-4 m wysokości i niestety rytmu tyle co ja w tańcu :)
0600UTC 25.07.2015r Pacyfik 12’07S 165’48W do celu 3864 Nm
Dystans z ostatniej doby 124,2 Nm średnia 5,2 kn
Dystans całkowity przebyty 1670,7 Nm średnia 4,2 kn
Wiatr 7-8B malejący na 6-7B , szkwały do 39 kn