POGODA

Reklama

Wydarzenia

ikamien.pl • Czwartek [15.10.2015, 17:58:52] • zachodniopomorskie

Projekt Regaty 2015 Bluefin vs jachty załogowe - zakończony pełnym sukcesem

Projekt Regaty 2015 Bluefin vs jachty załogowe - zakończony pełnym sukcesem

fot. Organizator

Projekt zainspirowany był przygotowaniami Krzysztofa Baranowskiego na początku lat 70 do udziału w regatach OSTAR. Kpt. Baranowski testując swój nowy jacht „Polonez” startował Solo w regatach rywalizując z jachtami obsadzonymi załogami. Na bazie tych doświadczeń jako entuzjasta żeglowania samotnego wpadłem na pomysł przeprowadzenia pierwszego w Polsce projektu polegającego na ambitnej rywalizacji w regatach żeglarza samotnika z jachtami obsadzonymi załogami, rywalizacja miała się odbywać podczas całego sezonu żeglarskiego 2015 w regionie zachodniopomorskim. Projekt zakładał moje uczestnictwo w większości imprez regatowych w regionie zachodniopomorskim, niezależnie od statusu imprezy (załogowa, dla żeglarzy Solo) , osiągnięcie jak najlepszych wyników rocznych i cząstkowych i te cele zostały zrealizowane.

Opis projektu:

JEDNA Z NAJTRUDNIEJSZYCH RYWALIZACJI ŻEGLARSKICH – nierówna walka w regatach: jeden skipper vs jachty obsadzone załogami.

UNIKATOWY PIERWSZY KOMPLEKSOWY PROJEKT TEGO TYPU W KRAJU

KAPITAN: Krzysztof Krygier, doświadczony kapitan jachtowy i motorowodny specjalizujący się w żeglarstwie samotnym i w regatach jachtów balastowych, dwukrotny zdobywca Pucharu Poloneza, uczestnik i zwycięzca wielu regat, redaktor Naczelny www.Sailportal.pl, www.portalzeglarski.com

JACHT: morski balastowy jacht turystyczno - regatowy s/y BLUEFIN II (POL 9944) , typ Eygthene 24, projekt Rona Hollanda z początku lat 70 – tych (stary ale żwawy), rok produkcji 1979, długość 7,3, szer. 2,95, zan. 1,47, waga 2350 kg, pow. Podstawowa ożaglowania ok. 29 m/kw, spinaker ok. 37 m/kw, silnik Arona diesel 7,5 km, 4 pełnowymiarowe koje, zamykana kabina dziobowa, toaleta morska, nawigacyjny stolik, kambuz , materiał laminat ps.

Cele projektu:

WYZWANIE RZUCONE ZAŁOGOM WIELOOSOBOWYM PRZEZ ŻEGLARZA SAMOTNIKA cały sezon 2015 (Zrealizowano)

OSIĄGNIĘCIE JAK NAJLEPSZYCH WYNIKÓW CZĄSTKOWYCH I W RANKINGACH ZBIORCZYCH sezon 2015 (Zrealizowano)

POKONYWANIE BARIER I ROZWÓJ INDYWIDUALNY SOLO – nawiązanie równorzędnej walki samotnika z załogami wieloosobowymi, doskonalenie umiejętności, trening i dojście do perfekcji żeglowania Solo, optymalizacja jachtu (Zrealizowano)

PROPAGOWANIE IDEI I ROZWÓJ ŻEGLARSTWA SAMOTNEGO – kontynuacja i budowa historii żeglarstwa samotnego na Pomorzu Zachodnim i Polsce, oraz w Polsce (Zrealizowano)

Zakończenie projektu z sukcesem i z wieloma zwycięstwami udowodniły, że żeglarz samotnik może z powodzeniem rywalizować w regatach z jachtami obsadzonymi załogami, to zadanie trudne i bardzo wymagające, ale nie niemożliwe.

Wady rywalizacji żeglarza Samotnika z załogami:

brak możliwości skutecznego wybalastowania jachtu przez samotnika w żegludze na wiatr lub w półwietrze, przy wiatrach wymagających takiego balastowania (strata prędkości i dryf)

wolniejsza obsługa osprzętu, oraz mniejsza mobilność na pokładzie samotnika (wszystkie manewry trwają dłużej)

mniejsza wytrzymałość w czasie i mniejsze możliwości odpoczynku i regeneracji (załoga może dzielić pomiędzy siebie obowiązki, samotnik wykonuje wszystko sam)

konieczność pracy na wszystkich stanowiskach na pokładzie i wykonywania wielu czynności jednocześnie wraz z kontrolowaniem sytuacji na trasie konieczność stosowania autopilota w wielu momentach żeglowania (autopilot nie steruje tak skutecznie jak żywy sternik i nie myśli, w trudnych warunkach często użycie autopilota jest niemożliwe)

Atuty żeglarza samotnika:

lżejszy jacht przy słabych wiatrach i w żegludze z wiatrem

jednoosobowy system decyzyjny i wykonawczy (działa skuteczniej niż niejedna nowa niezgrana lub początkująca załoga)

Podstawy sukcesu to:

dobre przygotowanie skippera, upór i konsekwencja w dążeniu do celu

perfekcyjne przygotowanie jachtu

trening, trening i jeszcze raz trening ….

Zachęcam wszystkich żeglarzy do udziału w regatach - nawet jeśli nie macie załogi – startujcie, to nie takie trudne (z załogą czy bez, ambicjonalnie czy rekreacyjnie).

Nie chodzi tylko o ściganie, to świetna zabawa, spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu i w kontakcie z naturą. Osobiście znam wielu żeglarzy startujących w regatach którzy podchodzą do ścigania w sposób typowo rekreacyjny, a nie ambicjonalny, a często dopiero wraz z doświadczeniem nabierają coraz większą chęć do wygrywania …

Dla tych ambitnych szczególnie polecam startowanie na krótkich trasach typu Up & Down, bo to one najbardziej rozwijają technikę regatową i technikę startów. Dla mnie bardzo trudnym wyzwaniem w tym roku były starty w „Regatach w Każdą Środę” – starty samotnika na tak krótkim Up & Downie to prawie zabójstwo … ale to dodatkowy krótki trening z trzema wyścigami i startami w tygodniu, to świetny trening przed startami w standardowych imprezach odbywających się w weekendy – Polecam i przy okazji dziękuję Andrzejowi Armińskiemu za profesjonalną realizację tej pierwszej w Polsce idei rozruszania w tygodniu żeglarzy (tego typu regaty w tygodniu to standard w innych krajach europejskich, może w naszym kraju coś się zmieni w tej kwestii?)

Zachęcam wszystkich samotników przygotowujących się do regat morskich i oceanicznych w klasach międzynarodowych do treningu zawierającego w swoim zakresie rywalizację z jachtami obsadzonymi załogami. Taka rywalizacja prowokuje i wymusza jeszcze większą sprawność i szybkość wykonywania manewrów przez skippera Solo, to konieczność jeszcze większego skupienia się na koordynacji manewrów i własnego doskonalenia w prowadzeniu jachtu za pomocą tylko dwóch rąk, dwóch nóg i głowy, podczas gdy konkurenci mają rąk, nóg i głów więcej.

Rozwijanie tych cech w rywalizacji z załogami w tym roku ułatwiło mi trening Solo i późniejszą rywalizację z samotnikami w regatach żeglarzy samotników, czego dowodem może być zdobycie po raz drugi Pucharu Poloneza (ORC), oraz zwycięstwo w Regatach Samotników Jez. Dąbskiego (bezwzględnie i w przeliczeniu)

Zachęcam wszystkich do udziału w jak największej ilości regat (rekreacyjnie lub ambicjonalnie) – ilość waszych startów przełoży się wprost proporcjonalnie na jeszcze lepsze zoptymalizowanie waszego jachtu, pozwoli na rozwijanie wszystkich cech fizycznych i psychicznych żeglarza potrzebnych do osiągania sukcesów i do skutecznego żeglowania rekreacyjnego (łatwość żeglowania w rejsach załogowych, a w szczególności w takich gdzie przebywająca na pokładzie załoga nie może się w pełni zaangażować w proces żeglowania - z dziećmi, turystami, początkującymi żeglarzami, rodziną)

Żeglujcie skutecznie i bezpiecznie
Kpt. Krzysztof Krygier
SUKCESY KRZYSZTOFA KRYGIERA NA JACHCIE BLUEFIN II W SEZONIE 2015:

1 miejsce w NHC - 7 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w NHC - 8 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

3 miejsce w NHC - 9 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w KWR - II Regaty o Puchar Magnolii - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

3 miejsce w NHC - 10 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

3 miejsce w NHC - 11 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

2 miejsce w NHC - 12 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w KWR III i 2 miejsce w ORC - Regaty Stepnica - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

2 miejsce w NHC - 13 wyścig Regat w każdą środę- Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

3 miejsce w NHC - 14 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

2 miejsce w NHC - 16 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w NHC - 17 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w KWR III - 69 Regaty o Puchar Komandora SJKM LOK - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w ORC i 1 miejsce w KWR III - 1 wyścig 51 E.R.T Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w ORC i 1 miejsce w KWR III - 2 wyścig 51 E.R.T. Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w ORC B i 1 miejsce w KWR III - 3 wyścig 51 E.R.T Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w ORC B i 1 miejsce w KWR III - 4 wyścig 51 E.R.T Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w ORC B i 1 miejsce w KWR III - 5 wyścig 51 E.R.T Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w ORC B i 1 miejsce w KWR III i 2 m. w Bł. Wstędze - 6 wyścig 51 E.R.T. Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w ORC B i 1 miejsce w KWR III - 7 wyścig 51 E.R.T Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w ORC B i 1 miejsce w KWR III - Wynik końcowy 51 E.R.T Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w ORC i 1 miejsce bezwzględnie w Prestarcie Pyromagic 2015 Baltic Polonez Cup Race - Bluefin II

1 miejsce w ORC Single i 2 miejsce w KWR - Baltic Polonez Cup Race 2015- Bluefin II

Główna Nagroda "Puchar Poloneza" - Baltic Polonez Cup Race 2015 - ORC Single - Bluefin II

3 miejsce w NHC - 25 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w KWR II i 1 miejsce bezwzględnie w XLIV Regatach Samotnych Żeglarzy Jeziora Dąbie - Bluefin II

1 miejsce w NHC - 30 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w KWR III 65 Regaty Przyjaźni - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

2 miejsce w NHC - 32 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w KWR III Regaty YKP Szczecin - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

Puchar dla najszybszego jachtu w czasie przeliczonym KWR - Regaty YKP Szczecin Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w KWR Generalnym i KWR III - 67 Regaty Jesienne Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w NHC - 37 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w NHC - 38 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w NHC - 39 wyścig Regat w każdą środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

2? miejsce w rankingu rocznym 2015 Regat w Każdą Środę - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)

1 miejsce w Pucharze Sezonu ZOZŻ w KWR III - Bluefin II (Solo w grupach załogowych)


Więcej informacji o projekcie, skipperze i jachcie na stronie www.bluefin.pl

Partnerzy projektu:
Podczas Regat Krzysztof Krygier testował odzież Tribord dostępną w sklepach Decathlon

Jacht Bluefin II żegluje dzięki żaglom uszytym przez Żaglownię Narwal z Gdańska

Jacht Bluefin II wyposażony został w elektronikę dostarczoną przez Eljacht

Modyfikacji instalacji elektrycznej i montażu elektroniki dokonał Paweł Henszke i Navel

Bluefin II cumuje w najbardziej komfortowej marinie w Szczecinie: Marina Club (Marina, Klub fitness, Restauracja, Sklepy, Hotel)
Dziękuję wszystkim partnerom za wsparcie J do zobaczenia w sezonie 2016.


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl
■ W niedzielę, 14 grudnia 2025 roku, wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Na Pomorzu Zachodnim przewidziano w nim wiele nowości poprawiających możliwość dojazdów do szkół i uczelni czy pracy, a także ułatwiających podróżowanie po regionie. Jedna nowa para pociągów uruchomiona zostanie również na trasie Wysoka Kamieńska–Kamień Pomorski. Nowe pociągi, jak wszystkie pozostałe na tej trasie, na stacji Wysoka Kamieńska skomunikowane będą z pociągami do Szczecina i Świnoujścia ■