ikamien.pl • Środa [30.04.2025, 10:48:07] • Dziwnów

Nowoczesna edukacja w Dziwnowie: historia, język niemiecki i sztuczna inteligencja w jednym projekcie

Nowoczesna edukacja w Dziwnowie: historia, język niemiecki i sztuczna inteligencja w jednym projekcie

fot. Organizator

W Szkole Podstawowej im. 5-go Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Dziwnowie uczniowie klas 6–8 udowodnili, że nauka historii i języków obcych może być fascynującą przygodą – zwłaszcza gdy towarzyszą jej nowoczesne technologie i kreatywne podejście nauczycieli. Projekt „Historia i nauka języka obcego RAZEM” stał się żywym przykładem tego, jak łączyć przedmioty szkolne w spójną, angażującą całość.

„W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas 6–8 Szkoły Podstawowej im. 5-go Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Dziwnowie wzięli udział w projekcie edukacyjnym „Historia i nauka języka obcego RAZEM”. Projekt został opracowany i był koordynowany przez nauczycielkę historii Renatę Włodarczyk oraz nauczycielkę języka niemieckiego i informatyki Annę Nierodę-Kowal.

Głównym założeniem projektu było motywowanie uczniów do pracy, która przynosi efekty na wielu płaszczyznach. Dzięki połączeniu nauki historii, języka niemieckiego oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji w kontekście informatycznym, uczniowie wykorzystali zarówno wiedzę przedmiotową, jak i umiejętności interdyscyplinarne. To nauka „2 w 1” – ucząc się historii, uczniowie równolegle przyswajali słownictwo i struktury językowe w języku niemieckim oraz uczyli się, jak mądrze i kreatywnie wykorzystywać nowoczesne technologie, w tym narzędzia sztucznej inteligencji.

Zadaniem uczniów było przygotowanie prezentacji multimedialnej według określonego klucza. Tematy prezentacji dotyczyły ostatniego króla Polski, wybranych świąt narodowych oraz komunistów u władzy, a gotowe prace należało przesłać na wskazany adres e-mail, pamiętając o przetłumaczeniu wybranych słów i fraz na język niemiecki.

Prezentacja multimedialna uwzględniała zarówno wymagania podstawy programowej, jak i zainteresowania uczniów, co dało młodym ludziom przestrzeń do twórczej ekspresji i indywidualnych poszukiwań. Kolejny raz okazało się, że projekt to znakomity przykład nowoczesnego podejścia do edukacji, w którym wiedza nie jest przekazywana w izolowanych „szufladkach” przedmiotowych, lecz traktowana jako spójna całość. Dzięki temu uczniowie nie tylko uczą się efektywniej, ale też chętniej angażują się w proces edukacyjny, zdobywając satysfakcjonujące oceny.

W realizację projektu włączył się także pan Rafał Gutowski, któremu serdecznie dziękujemy.”

Źródło: https://www.ikamien.pl/artykuly/44711/