- W Urzędzie Miejskim w Międzyzdrojach nie tworzy się funduszu premiowego, natomiast w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia w 2020 roku utworzono fundusz nagród w wysokości 3% - informuje Mateusz Bobek, burmistrz Międzyzdrojów.
Dzięki temu 61 pracownikom międzyzdrojskiego magistratu przyznano nagrody. Wypłacono je w lutym, lipcu, sierpniu, wrześniu, październiku i grudniu. Łączna kwota to 219 400 zł brutto (bez nagród jubileuszowych). Jak informuje burmistrz, średnia wysokość nagrody to 3596,72 zł brutto.
Sam burmistrz nie otrzymał nagrody, gdyż - jak podkreśla - brak jest podstaw prawnych do jej przyznania. Zastępca burmistrza otrzymała nagrodę w październiku w wysokości 4931,00 zł brutto.
- Pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę oraz powołania mogą być nagradzani przez pracodawcę za szczególne osiągnięcia w pracy – informuje Mateusz Bobek. - Nagroda taka ma charakter uznaniowy. Do ich przyznania wystarczy zatem upoważnienie zawarte w art. 36 ust. 6 ustawy o pracownikach samorządowych a do ich wypłacania nie są konieczne jakiekolwiek inne regulacje, np. określenie zasad ich przyznawania w regulaminie. W Urzędzie Miejskim w Międzyzdrojach uregulowano sposób przyznawania i wypłacania nagród w par. 6 Regulaminu wynagradzania, który stanowi załącznik do Zarządzenia 81/SEK/2018 Burmistrza Międzyzdrojów z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach (ze zm.). Natomiast nasz regulamin wynagradzania nie przewiduje funduszu premiowego.
Czy pracownicy magistratu mogą się spodziewać nagród także i w tym roku?
- W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w 2021 r. utworzono fundusz nagród w wysokości 3% od funduszu płac. Jest to kwota zaplanowana, która może być wykorzystana w zależności od uznania burmistrza – przekazał nam Mateusz Bobek.

