W trakcie spotkania podsumowano sezon 2016 roku. Uczestnicy ogólnie stwierdzili, iż obłożenie kształtowało się procentowo, podobnie jak w ubiegłych latach, jednakże spadł popyt na ofertę dostępnych hotelowych usług, nie ujętych w pakietach pobytowych. Mniejsze było również zainteresowanie turystów dostępną na terenie obiektów bazą gastronomiczną. W trakcie spotkania dzielono się doświadczeniami w zakresie sytuacji na rynku pracy. Większość pracodawców zatrudnia pracowników z zagranicy, głównie z Ukrainy. Problem stanowi język oraz zatrudnienie tych pracowników na dłuższy okres czasu. Uczestnicy wymieniali poglądy na temat kreowania wizerunku i promocji Międzyzdrojów. Podjęto wspólną inicjatywę zorganizowania weekendowego pobytu w Międzyzdrojach w ramach organizacji Światowego Dnia Wellness , w czerwcu 2016r. oraz imprezy integrującej branżę gastronomiczną pn. „Dzień Restauracji”. Koordynacją działań zajmie się hotel „Aurora”. Na przełomie marca/kwietnia br. Urząd Miejski zorganizuje szkolenia dla pracowników recepcji lub marketingu w formie tzw. „spaceru z przewodnikiem”. W trakcie godzinnej wycieczki przewodnik PTTK przybliży atrakcje turystyczne miasta.
Wszyscy uczestnicy spotkania wyrazili wolę kontynuowania spotkań branżowych. Kolejne spotkanie odbędzie się w lutym 2016r., a gospodarzem będzie hotel Vienna House Amber Baltic.
Anetta Czyżak
UM Międzyzdroje