POGODA

Reklama

Wydarzenia

ikamien.pl • Piątek [13.12.2019, 16:11:23] • zachodniopomorskie

Wykonawca nie realizował obwodnicy Przecławia i Warzymic – GDDKiA reaguje

Wykonawca nie realizował obwodnicy Przecławia i Warzymic – GDDKiA reaguje

fot. Organizator

Odstąpiliśmy z winy wykonawcy od umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. W I kwartale przyszłego roku planujemy ogłoszenie przetargu na wybór nowego wykonawcy, który dokończy realizację obwodnicy w zakresie robót budowlanych.

Plac budowy został przekazany na początku października tego roku

· Energopol Szczecin pomimo wezwań nie rozpoczął robót budowlanych na inwestycji

· Roboty budowlane wykona nowy wykonawca, na którego wybór przygotowujemy przetarg

Wykonawca nie realizował kontraktu

Firma Energopol Szczecin S.A., zgodnie z Subklauzulą 15.2 Szczególnych Warunków Kontraktu (SWK), otrzymała oświadczenie o odstąpieniu od umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Przyczyny odstąpienia od umowy leżą po stronie wykonawcy, który nie wywiązywał się z zawartego kontraktu. Krok ten poprzedziły bezskuteczne wezwania do poprawy zgodnie z Subklauzulą 15.1 SWK.

Brak robót i kompletu projektów

Kontrakt na realizację inwestycji w formule „Projektuj i buduj" o wartości 140,4 mln złotych został podpisany w marcu 2018 roku z terminem zakończenia wyznaczonym na lipiec 2021 roku. Wykonawca miał opóźnienia już na etapie projektowania, złożył niekompletny wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), który musiał później wielokrotnie uzupełniać. Ostatecznie pod koniec września tego roku decyzja ZRID została wydana, a na początku października przekazaliśmy wykonawcy plac budowy. Pomimo możliwości prowadzenia robót budowlanych wykonawca do nich nie przystąpił i nie zorganizował zaplecza sprzętowo-materiałowego. Nie było również całości projektów wykonawczych i innych dokumentów niezbędnych do realizacji robót. Okoliczności te złożyły się na konieczność podjęcia odpowiednich działań kontraktowych przez inwestora.

Badania archeologiczne

Obecnie na inwestycji prowadzone są wykopaliska archeologiczne, realizowane na zlecenie GDDKiA. Łącznie do wykonania są badania na powierzchni około 6 hektarów. Zakończenie badań archeologicznych planowane jest na luty 2020 roku.

Gwarancje bankowe zostały uruchomione

Została uruchomiona gwarancja należytego wykonania, którą był zabezpieczony kontrakt. Kwota gwarancji wynosi około 14 mln złotych. Środki te pozwolą na pokrycie zobowiązań nienależytego wykonywania kontraktu przez Energopol Szczecin, takich jak płatności wobec podwykonawców, usługodawców i dostawców. Z tytułu nie wywiązania się wykonawcy z zapisów kontraktu, będziemy egzekwować należności z tytułu kar umownych.

Mateusz Grzeszczuk
Główny Specjalista
Stanowisko ds. Komunikacji Społecznej


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@ikamien.pl ■ Zrobiłeś zdjęcie lub film? Wyślij do nas! kontakt@ikamien.pl
■ Tegoroczny Dzień Grecki w Dziwnowie odbywał się tylko pod obeliskiem poświęconym rannym partyzantom greckim i macedońskim - pacjentom przebywającym w szpitalu zarganizowanym na ternie koszar byłej niemieckiej bazy lotnictwa morskiego, stojącym w Parku Miejskim przy ulicy Sienkiewicza. Był nieco skromniejszy od poprzednich z uwagi na pandemię ■ Siedem lat temu, w czerwcu 2014 dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie podpisał z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie ważnej inwestycji. Same tylko prace przygotowawacze do modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m prawie dwa miliardy złotych. Dopiero po ich wykonaniu ruszyły zasadnicze roboty. Na Zalewie Szczecińskim postały sztuczne wyspy, tor wodny pogłębiono do planowanej głębokości, umocnione zostały nabrzeża, powstały nowe obrotnice dla statków, połączono i udrożniono stare kanały. Wtorek, 6 lipca na wzgórzu górującym nad Zalewem Szczecińskim oficjalnie podsumowano dotychczas wykonane prace. ■